BBC In Wrong Man Scandal – an apology

BBC Scandal - new BBC HQ
Share this story...Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn

BBC In Wrong Man Scandal

A scandal involving the BBC wrongly naming Lord McAlpine in the Jimmy Savile issue has led to an investigation within the corporation.

When it became known that the broadcaster got it wrong it sent shock waves across the nation.  Many regarded the BBC’s editorial behaviour as outrageous and could not believe it allowed the inaccurate information to be broadcast. There were calls for resignation of George Entwistle the Director General who apologised on air.  In it Mr Entwistle admitted Newsnight’s report, which led to Thatcher-era Tory Lord McAlpine being wrongly implicated, should not have been aired.  Not long after that he stood down

The BBC has made public the Pollard inquiry into Newsnight and the Jimmy Savile scandal even though there are lines of blacked-out script in the huge document.  In one part of the document it read that presenter Jeremy Paxman said it was common gossip that DJ Savile liked young people.  During the revelations the BBC had to pay Lord McAlpine £185,000 damages for wrongly implicating him in a child sex abuse story.  The public was outraged by the whole affair – here is a reminder of the incident which began last November.

 

 

Trackbacks/Pingbacks

  1. BBC Future | YNUKtvYNUKtv - September 14, 2015

    […] of commons, Culture Secretary John Whittingdale told MPs a decision had to be made on whether the BBC should attempt to do “all things” or become more […]